dimecres, 23 de juliol del 2008

MÉS SOBRE BÒSNIA


Les pelis sobre periodistes m'agraden especialment, i en el cas bosníac en tenim dues ben interessants, Territorio Comanche, versió adaptada del llibre homònim de Pérez Reverte, possiblement un dels millors d'aquest signant del manifiesto; i "Las flores de Harrison" d'Elie Chouraqui" (la foto és un fotograma de la peli, amb una sensacional Andy McDowell). Us en deixo la informació una mica més avall. Així mateix, també hi ha un altre llibre ben cru sobre aquell dies, però en forma de novel·la, "Sarajevo, juicio final", de Julio Fuentes, un periodista que va morir en conflicte. Una altra peli excepcional, aquesta per als amants del cinema d'autor, és "La mirada de Ulises" de Theodoros Angelopoulos, que a més a més compta amb Harvey Keitel com a actor.


Cal que no ens oblidem del nostre passat, i Bòsnia és el símbol de tot el que Europa pot fer per tu.


Harrison's flowers

Dirección
Elie Chouraqui

Intérpretes
Andie MacDowell (Sarah Lloyd)

David Strathairn (Harrison Lloyd)

Elias Koteas (Yeager)

Adrian Brody (Kyle)

Brendan Gleeson (Stevenson)

Guión
Elie Chouraqui
Didier Le Pêcheur
Isabel Ellsen
Michael Katims

Fotografía
Nicola Pecorini

Música
Bruno Coulais

Sinopsi:

Harrison Lloyd, reportero y fotógrafo de Newsweek, es enviado a Yugoslavia para cubrir los inicios de un conflicto menor. Él acepta el encargo pero estipula que será el último. Ha decidido dejarlo. No puede seguir haciendo fotos de los horrores del mundo. Quiere tiempo para estar con sus hijos, Cesar y Margaux, y para su hobby, por el que siente pasión, las flores. Su esposa, Sarah, le hace prometer que estará de vuelta para el cumpleaños de su hijo. Él lo promete, se va, es tarde y no regresa y es declarado desaparecido en la región de Osjiek en el norte de Croacia. Finalmente, tras unos días, el Instituto de Prensa Americano anuncia su muerte. El mundo de Sarah Lloyd se está derrumbando pero desde algún lugar de su dolor, está segura de una cosa, una certeza que comparte con su hermano: “No está muerto. Algo en mi interior se hubiera roto si estuviera... Algo habría dejado de latir. ¿Lo entiendes? Sí, lo entiendes.”

Referencias
Dirige el francés Elie Chouraqui, en cuya filmografía se encuentran las películas Bala blindada y Las marmotas.
Está protagonizada por Andie MacDowell (La musa, El final de la violencia, Como caído del cielo) y David Strathairn (Mi mapa del mundo, Limbo).
También intervienen Elias Koteas (Poseídos, Exótica, Fallen, Verano de corrupción), Adrian Brody y Brendan Gleeson (Misión: imposible 2, Mandíbulas, A por todas).
Consiguió el premio de Jurado a la Mejor Fotografía -Nicola Pecorini (Reglas de compromiso)- en el Festival de Cine de San Sebastián 2000.

2 comentaris:

Rafa ha dit...

La veritat és que quan vaig vore "Las flores de Harrison" vaig quedar petrificat! És molt bona, cert..

Si puc fer una suggerència, recomane també la peli UNDERGROUND de Emir Kusturica... Sols aquest home podia tractar el tema d'una forma tan irònica i efectiva

Tià ha dit...

Gràcies pel comentari i per la suggerència, certament Kusturica és un geni! I gràcies per visitar el meu bloc. Per cert, el teu està molt bé, i hi ha molta qualitat literària no paris. Jo, de moment, l'afegeixo a la meva llista!